Thursday, May 14

perjalanan masih jauh....


assalamualaikum semua
salam perjuangan
salam persahabatan
salam perpaduan
salam keimanan
salam kerinduan
salam penuh kasih sayang
salam kebahgiaan
salam permulaan
salam seorang islam
untuk saudara islamnya yang lain




kembali daku
kembalinya utk kedamaian,keamanan
kembalinya penuh kesegaran
umpama daunan hijau di subuh hari
dihiasi titisan embun pagi
berkilau, jernihnya embun itu
begitulah diriku

lesu!!bingung!!
aku tekad
aku mau kembali
aku tak mau lari dari masalah
bukan bermakna aku nak mencari masalah
hanya satu yang aku tau
aku perlu,pasti,wajib mengharungi masalah itu
untuk hidup di dunia
dunia yang fana
dunia penuh maksiat dan nafsu
dunia yang penuh kenikmatan
nikmat yang membuatkan manusia LESU,BINGUNG

sedarlah wahai diriku dan juga kawan2ku
mati itu pasti
pasti yang memang teramat pasti
nak mati,pasti mati
taknak mati jugak mati

mati??apa itu mati?
persoalan yang akan kita bincangkan nanti
insyaAllah...

assalamualaikum semua
akan kembali lagi
insyaAllah.....

No comments: